
Popis aktivity a pomůcky
Jednoduchý pracovní list slepé mapy s pohořími Česka doplněný o kvízové otázky a další úkoly, které lze využít pro upevnění získaných znalostí. Pro práci s PL doporučujeme používat velkou mapu Česka, případně atlasy, nebo internetové mapy.
POMŮCKY
Pracovní list, velká mapa Česka, případně encyklopedie, tablety nebo jiné zdroje informací, výtvarné pomůcky, list s kvízovými otázkami

Aktivity
- Žáci si hravou formou zopakují probírané učivo.
- Pracovat mohou v menších skupinkách nebo samostatně.
- Obsahuje kvíz na dané téma s 16 otázkami
- Také obsahuje tři aktivity - jednu výtvarnou a dvě zeměpisné, které lze také využít k výzdobě třídy.
Forma práce:
Skupinová nebo individuální práce, možnost následné diskuse a porovnání výsledků.
pohoří ke stažení
práce s pracovními listy
- Na slepé mapě žáci zaznačují jednotlivá pohoří, jejich nejvyšší vrcholy.
- K této aktivitě se výborně hodí “Poznávací sada Česka”, která obsahuje kartičky se zajímavostmi o jednotlivých pohořích
Naplánuj horský výlet
- Vytvoř plán jednoho dne (vícedenního pochodu) v konkrétním českém pohoří (např. Šumava)..
Nejzajímavější místa
- Žáci vyhledají v mapě nebo na internetu zajímavá místa, která lze na našich horách navštívit. Vypíší jej do seznamu
Varianty podle věku dětí

Děti 6–8 let (1.–2. trojročí Montessori):
- Práce s atlasy a pracovním listem, výtvarné aktivity
- Společná práce- ve dvojicích nebo s průvodcem.

Děti 9–12 let (2.–3. trojročí Montessori):
- K zajímavým místům hledají podrobnější informace, místní legendy, prameniště, geologické podloží, zajímavosti z historie apod.

Otázky pro reflexi:
Jaký význam má pohoří v životě lidí a přírody?
Co vás nejvíce překvapilo při zkoumání nejvyšších vrcholů?
Jaký endemit vás zaujal a proč si myslíte, že je unikátní?
Které zajímavé místo byste chtěli navštívit a proč?
Jaký zážitek očekáváte od vašeho plánovaného horského výletu?
(bonusová) Jak mohou lidé přispět k ochraně horských ekosystémů? Jaký nový poznatek si z této aktivity odnášíte?